11 Şubat 2007 Pazar

:: Intel Mi? AMD Mi? Yoksa Kuantum Bilgisayar Mı Alsak?

Bu gün LKD-Sohbet listelerine düşen bir ileti ilginç bir gelişmeyi haber veriyordu. Bugüne kadar yalnızca deneysel olarak kullanılan ve daha ziyade kuantum şifreleme amacıyla geliştirilen kuantum bilgisayarlar yerlerini ticari varislerine bırakıyor görünüşe göre.

Kuantum bilgisayarlar aynı kuantum mekaniği gibi var olan bakış açılarını yıkacak. Örneğin klasik yaklaşımda bir veri dizisinde istenilen sonuç bütün veriler teker teker kontrol edilerek aranırken kuantum bilgisayar modelinde bütün veriler tek bir çevrimde kontrol edilebilecek ve çevrimin sonunda geriye yalnızca doğru olan sonuç kalacak. Daha basite indirgemek için elinizde en azından bir kaç trilyon çekirdeği bulunan bir bilgisayar düşünebilirsiniz.

Haberin devamı için tıklayınız...

Kaynak : Fazlamesai