29 Ekim’de İstanbul’da!
A380, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda Türk Hava Yolları’na tanıtılmak üzere İstanbul Atatürk Havalimanı’na inecek. Bu tarihi uçuşu yapacak Airbus’ın deneyimli pilotu Kaptan Jean-Michel Roy, Atatürk Havalimanı’nın pist ve standartlarının bu uçuş için uygun olduğunu açıkladı. Roy’a göre tek sorun, 80 metre kanat açıklığına sahip bu uçağı park edecek yer bulmak.
Airbus A380 | |
---|---|
| |
Tanımı | |
Türü | Sivil yolcu |
Üretici | Airbus S.A.S (EADS ) |
Tasarımcı | |
İlk uçuş | 27 Nisan 2005 |
Hizmete giriş | 25 Ekim 2007 itibaren (Uçuş No: SQ380 Singapur - Sidney)[1] |
Güncel durumu | İlk adeti 15 Ekim 2007´de Singapore Airlines´a teslim edilecek[2] |
Başlıca kullanıcılar | Emirates (47), Qantas (20), Singapore Airlines (19), Lufthansa (15), Air France (12), ILFC (10) (sipariş) |
Diğer kullanıcılar | Malaysia Airlines (6), Thai Airways International (6), Virgin Atlantic Airways (6), China Southern Airlines (5), Kingfisher Airlines (5), Korean Air (5), Qatar Airways (5), Etihad Airways (4) (sipariş) |
Üretim adeti | 9 adet (Ağustos 2007)[3] |
Tasarı maliyeti | 12 milyar Avro |
Birim maliyeti | 295 milyon ABD Doları (2006) |
Teknik Özellikler |
Airbus A380, şuan, Airbus S.A.S. (EADS) tarafından seri üretim çerçevesinde üretilen, dünyanın en büyük iki katlı geniş gövdeli (wide body aircraft) sivil yolcu uçağıdır.
A380, Airbus şirketinin yeni bayraktar uçağı (flagship) olup, geniş gövdeli uçak sektöründe azami 853 yolcu taşıma kapasitesi ile yeni bir sınıf oluşturur. Konsept, geliştirme ve üretim safhalarında Airbus A3XX kodu altında sürülmüştür.
Daha Fazla bilgi için tıklayınız...