3 Ekim 2010 Pazar

:: Sakarya Üniversitesinden Açık Kaynak Koda destek!


Sakarya Üniversitesi SAUPORT adını verdiği öğretim yönetim sistemini (LMS) açık kaynak kod olarak dağıtma kararı aldı.
Sakarya Üniversitesi’nde dünya çapında birçok gelişmiş sistemde olmayan ileri bir anlayış ile geliştirilmiş olan ve ismine SAUPORT adı verilen bir öğretim yönetim sistemi (LMS) yazılımı kullanılmaktadır. Rektörlük sunum salonunda SAÜPORT yazılımının açık kaynak kodlu olarak yayma kararının tanıtım toplantısı yapıldı. Tanıtım Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Muzaffer Elmas, UZEM Müdürü Prof. Dr. Orhan Torkul ve Advancity Şirketi yetkilileri tarafından yapıldı.

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Elmas, “Uzaktan öğretimin açık kodlu olarak Türkiye’de örneği yok, umarım bu Türkiye’deki uzaktan eğitime önemli bir katkı sağlar.” dedi. UZEM Müdürü Prof. Dr. Torkul: “Uzaktan eğitime gerçekten gönül vermiş hocalarımızın ve araştırma görevlilerinin bilgi ve birikimleri ile geliştirilmiş bir sistemi tüm yüksek öğretim hizmetine sunar durumundayız” şeklinde konuştu.

Detaylı bilgi için

Kaynak kodu ile ilgili bilgi...

SAUPORT'un kaynak kodunun açılmasının nedeni olarak Moodle gibi LMS'lerin yaygınlaşmasının oluşturduğu baskı olarak görüyorum.
Kaynak kodunun açılması SAUPORT'un toplam maliyetini azaltabileceği gibi tasarımdan daha çok destek üzerinden gelir elde edilmesini kolaylaştıracaktır.

Kaynak: Fazlamesai