13 Eylül 2011 Salı

:: Tekirdağ Uçağı... Uçak Kazası Raporu. NG.


Hatanın Halkaları (Tabi raporun tamamen doğru olduğu sayılırsa...)

1) Radyo Altimetre Arızası
2) ILS'in Devreye alınması ve ILS'in ani olarak hız/yükseklik kaybına neden olması
3) Pilotların gelen uyarıları daha fazla dikkate almaması...

Radyo Altimetre bakım sonrası arıza yapmış ve Uçakta iki adet Altimetreden birisi olduğundan Pilot devam etmiş.

Aslında Boing tarafında hata engellenebilir gibi görünüyor (mantıksal olarak);

"IF (RadyoAltimeter +-1<> BaroMetricAltimeter) or (Fault) {ILS_System = Cancel and ILS_System Alert};" eklemesi zinciri kırar... (Tabi bu tip sofistike sistemlerde kullanılan komutlar ne kadar yalın ve ne kadar az girişim yaparsa o kadar güvenli olur, anladığım kadarıya bu sebepten Altimetrelerden alınan değerler eşit olmazsa ILS'i devreye alma ve uyarı ver... işlemi belki bu nedenle yazılmamıştır...)