9 Aralık 2006 Cumartesi

:: Vista Çok mu güvenli !


Vistanın kurumsal versiyoundan sonra gündeme oturmaya başladı. Microsoft XP de yoğunlaşmış güvenlik sorununu çözmek için köklü değişikler yapmaya karar vermişti. XP'nin SP3'ü görünürde yok ama Vista gibi olacağını beklememek gerek. Çünkü Vista'da, Microsoft işletim sisteminin çekirdeğine erişimi "Kernel Patch Protection" özelliği kontrol altında tutuyor. İşletim sisteminin izin vermediği komutları çekirdeğe ulaştırmıyor(ki buradaki izin MSC olması -Microsoft'tan sertifikalı-). Bu özellik 64bit işletim sistemlerinde mevcut. Böylece bir tasarımcının sistemi kendi kafasına göre değiştirip diğer uygulamaları çalışmaz hale getirmesini engelliyor. Yani direksiyon tümüyle (!) microsoft'un kontrolüne geçiyor. Bu sayede zararlı yazılımlar da benzer erişimleri bilinen metotlar ile yapamıyor. Ancak bu konuda güvenlik firmaları Symantec, Mcafee sesini yükseltmeye başladı. Symantec AB tarafında birlik komisyonuna başvurabilir. İstediği şey işletim sisteminin çekirdeğine erişim yapabileceği bir port. Microsoft'un genel olarak bu yapıyı değiştireceğini düşünmüyorum ve kendi açısından da haklı gibi ancak uygulamacılara başka sorunlarda yaşatıp yaşatmayacağını ilerleyen günlerde göreceğiz.

Bu konu ile ilgili CNBC'de şöyle bir yorum yapmış!
"Kulaklığı üreticinin belirttiği kulaklık girişine mi (Windows API'leri için benzetme...) yoksa CD çaların tam orta yerine mi takarsınız?"

Elbetteki bu örnek yeterli değil API'leri belirli kurallara göre kullanacaksınız elbetteki ancak "istersem kendim geliştiririm senin buradan faydalanmanı sağlamam" problemini doğurabilir ve kulaklık girişinin CD deliği uyumlu olan modelini şart koşmasına bakar :)